Selasa, 28 Jun 2011

kisah cinta mama

Assalamualaikum…

semalam, mama saya bercerita..tentang kisah dia dan abah saya..sweet..hehe..terbukanya cerita ini bila mama saya bertanya tentang cerita kak miza, kakak sepupu saya..eheh, peristiwa mama dan abah saya cuba memperkenalkan anak buah abah saya ditempat kerja..

kagum dengan kesetiaan abah saya..walaupun ditolak pinangan 3kali..masih setia mencuba..dan inilah yang dikatakan kalau ada jodoh tak kemana..hehe..mama dan abah saya dulu sekelas semasa di sekolah menengah..tapi mama cerita yang disekolah, mereka tak pernah bersapa..semua bermula semasa masing-masing sudah habis sekolah menengah..macam-macam cerita mama ceritakan..dari kisah abah saya mengorat mama saya hinggalah sudah berkahwin..tergelak saya dengar..hehe

banyak cerita yang kami borakkan..sampai masuk bab cerita saya dan adik-adik akan datang..cerita tentang jodoh kami nanti..haha..saya gelak je..sempat juga mama berpesan semalam..

“jangan terlalu memilih..bila dah jodoh, lari macam mana pun dia tetap jodoh kita..nak yang baik, usahalah jadi baik..”

saya hanya senyum…dan saya memang sentiasa ingat pesan mama..hehe..dan saya akan sentiasa berdoa untuk itu..Allah Maha Tahu..sandarkan segalanya hanya padaNya..

19778_101967113167614_100000629784547_56548_1320320_n

takdir Allah penuh rahsia..disitulah keindahan yang ada..maka bertawakallah..Allah tahu yang terbaik untuk hambaNya..subhanallah…

p/s : saya jumpa macam-macam jenis orang cuti ni..dan macam-macam cerita..tapi masih, ia bermakna..alhamdulillah..

saya risaukan kem insan Rabbani nanti..ALlah, permudahkan urusan kami…

bila dah lama bekerja ni, saya sudah biasa dengan tugas ini.jadi seronok pula..:)

3 ulasan:

  1. suke sgt dga cte nie
    btul..jodoh..walaupun ditolak pinangan ke ape ke, kalau dah jodoh tu yang Allah dah tetapkan, takkan lari.. ^_^

    BalasPadam
  2. eh? da keje ke... all d best ye, kawan...

    BalasPadam
  3. asy :)

    hijau, tq..same goes to u :)

    BalasPadam