Ahad, 13 Februari 2011

rindu pada dia..

Assalammualaikum..

kesempatan mengupdate belog selepas menyelesaikan assignment..alhamdulillah..

esok adalah cuti maulidurrasul..selawat dan salam keatas baginda..rindu untuk bertemunya menggamit hati..tapi kadang-kadang termalu sendiri..layakkah rindu ini kerana masih kurang rasanya diri ini menjadi umatnya yang meneruskan perjuangan baginda dalam menegakkan islam ini..dan kebetulannya, tahun ini maulidurrasul itu sangat hampir dengan valentine yang entah apa-apa..oh, saya tak sambut valentine dan seangkatannya sebab saya orang islam..maka wahai sahabat..usah hampiri zina..jauhi hari kekasih supaya dikasihi yang Maha Mengasih ^__^

tempoh hari saya diminta untuk mereka sajak oleh salah seorang adik fasilitator program saya yang lepas..oh, sajak yang biasa-biasa saja yang saya mampu buat..tapi saya berharap mesej yang saya mahu sampaikan akan terkesan dihati mereka yang mendengar..maka, goodluck ya kamarul..bak kata mama saya, sila baca dengan penuh perasaan..eheh

valentines no

cahaya itu..
menerangi segenap alam..
mengikis gelap pekat kehidupan..
menyisih debu debu kejahilan..
bersama derap perjuangan..
penuh onak liku dalam kehidupan..
ditempuh jua tanpa lelah dan penat..
demi melihat kalimah agung dihati umat..

hadirnya dia..
dihiasi akhlak seindah rupa..
buat tauladan sekalian manusia..
pemberi syafaat di akhirat sana..
bersama kasih dan cinta..
yang tiada tara..

hingga saatnya kembali..
bertemu Illahi Rabbi..
kerisauan dan cinta kian mekar dihati..
siksanya ajal ini..
ya tuhan, tumpahkan saja derita ajal ini kepadaku..
jangan Kau siksa umatku dengan rasa ini..
selamatkan umatku dari siksa ini..
ummatku!! ummatku!! ummatku!!

Ya Rasulullah..
Insan agung kekasih Allah..
kami merinduimu..
Allahhummasoli 'alasaidina muhammad
selawat dan salam buatmu rasulullah..

lagu sampinngan untuk halwa telinga ^__^ –seluruh mahabbah-

semoga beroleh syafaatnya..ameen

p/s : duit tak masuk lagi ni..moga dipermudahkan segala urusan..

hidup hanya berbakti untuk Dia..Insyaallah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan