Ahad, 20 Disember 2009

di sebalik mendung KLCC

"kak fai kat mana ni? kitorg kat depan masjid dh ni..tpi x nmpk pon pondok" mataku melilau mencari kelibat sahabat-sahabat yang berjanji untuk bertemu bagi ber meeting berkenaan projek alumni kami.

"kak ama naik ckit pastu nmpak pak guard 3 org..kitorg kat cni" kak fai terus memberi arahan. dan aku terus berjalan..terlihat kelibat azim n fitri..kak fai n jannah ada kat pondok..kakiku terus melangkah laju ke rah mereka..

dan lalu meeting itu bermula setelah menunggu kehadiran beberapa manusia lagi..hampir jam 1 meeting itu berakhir dengan mencapai beberapa kata sepakat..sedang dlm perjalanan untuk solat zuhur, mendung yang berarak diganti dengan hujan yang lebat...laju kami berlari menju ke masjid..usai solat kami terkandas sementara disitu..

hujn lebat itu tidak terlalu lama..kami terus bergerak masuk ke bangunan klcc dan berpusing mencari makan..usai makan, terus bergerak pulang..

herm, actually, 2 hari itu, aku pulang bersama-sama fatin..bersama-sama dia, aku berjalan-jalan bersama adik-adikku dan bergerak ke klcc utk meeting...sungguh trip selama 2 hari ini, aku puas..macam-macam perkara aku selesaikan..dan aku akhirnya mampu mencapai beberapa kata sepekat..bermakna kepulangan yang sekejap itu sangat berbaloi..tinggal derak kerja seterusnya pula...Ya Allah, terima kasih untuk kesempatan itu dan permudahkan urusan kami...

p/s: ISA melindungi keselamatan rakyat Malaysia..setuju???

Tiada ulasan:

Catat Ulasan