Selasa, 26 April 2011

suatu perjalanan

Assalammualaikum..

sekarang sedang mood exam..saya sudah selesai menjawab 2 paper..tinggal lagi 4..perjuangan untuk sem ni masih belum selesai..oh, cepatlah habis..T___T..

entri ni saya nak bercerita..tentang sebuah perjalanan..cerita ini sudah lama..tapi ingatan itu masih ada bersama saya dan mereka..sengaja saya mahu bercerita disini..agar suatu masa nanti, bila saya menyingkap ia kembali..senyuman itu akan mekar lagi..alhamdulillah atas kesempatan ini ya Illahi..^___^

ok..cerita bermula..hehe

“amal, kalau siti ajak pergi johor join commit nak x?” cik siti bertanya..

saya senyum dan berfikir..kata orang, pengalaman adalah guru terbaik..maka saya yang kini dalam proses menimba pengalaman sebanyak mungkin menerima dengan hati terbuka..dan ia akan menjadi bekalan saya untuk cita-cita saya insyaallah..

15 april 2011..dan perjalanan itu bermula..agak jauh perjalanan kami menuju sebuah destinasi yang menuntut kami berkorban demi redhaNya..pertama kali dalam hidup saya berprogram di tempat yang jauh yang memerlukan kami kesana dengan hanya berkonvoi kereta.Alhamdullillah perjalanan itu dipermudahkan..

dan pengalaman pertama saya juga berprogram dengan hanya 5 orang dari kami muslimah..9 lagi muslimin..dan Alhamdulillah lagi..ia menjadi mudah atas pertolongan Dia..

juga pengalaman pertama saya berprogram dengan adik-adik tingkatan 5 dan 6 atas SMKA Bandar Penawar..lagi Alhamdulillah atas kesempatan yang diberi..

saya berkongsi sekadar pengalaman hidup saya yang ada di setakat umur yang dikurnia ini..diberi kesempatan bersama adik-adik f6 adalah kesempatan bermakna..saya mendoakan supaya ukhwah antara kami kekal dan berterusan..juga mendoakan yang terbaik untuk mereka..bagi saya mereka berbeza dengan mereka yang lain..(tetibe rindu mereka)

DSC01983

3 serangkai ^__^

 DSC02004

fasi gegurl yang happening..hehe

DSC02063

khusyuk mendengar

 DSC02138

ok, gamba kabur..kalo terer sila cari saya..eheh

 f6 commit

adik-adik form 6..rindu mereka..sumber gamba dari cik bella

 me di commit

sila fokus pada yang bereben tu ye..hadiah spesel dari mereka..^__^

17 April 2011..kami pulang dengan perasaan puas kerana mampu berkongsi sekadarnya..sempat singgah ke rumah cik siti dan pulang dengan selamat..alhamdulillah..

ok..cerita habis..hehe..

p/s : best of luck tuk kawan-kawan saya..moga najah semuanya ya..

sambung stdy untuk next paper..gambate!!..

ulang alik dari rumah ke um..bahagianya..hehe..

nak keje cuti sem ni..ada sape2 nak offer saya kerja x? eheh..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan