Sabtu, 4 Disember 2010

penat menongkah arus

Assalamualaikum..

saya masih ada 1 lagi paper untuk ditempuhi..di saat sahabat lain sudah selesai berjuang..tapi takpelah, kerana itu ketentuan saya untuk habis lambat..(!^_^)

walaupun maseh ada 1 paper, saya sudah sedia berada dirumah..memandangkan teman sebilik yang ceria sudah pulang..maka untuk saya duduk berseorangan di bilik adalah tak mungkin..hehe..(bukan bermakna saya penakut ye..hoho)

herm, entah kenapa sejak dua menjak ni, Allah sedang menunjukkan kepada saya hakikat kehidupan dari satu sisi yang tak pernah saya tahu..suatu hakikat yang membuat saya berfikir..bahawa hidup ini amat memerlukan pergantungan yang tinggi pada Dia..sebab kita sememangnya tidak punya apa-apa..hatta nyawa ini..kerana ia pinjaman dari Dia yang Esa..

dan keluhan seseorang yang membuat saya tersentak "dah penat menongkah arus"..menjadikan saya berfikir..betapa hebatnya Allah mengatur perjalanan hambaNya..biarpun keluhan itu terkeluar tanpa disedari, tapi Allah tahu bahawa hambaNya itu mampu..ya, sangat mampu kerana hambaNya itu diuji sekian lamanya tapi masih bertahan hingga kini..andai saya ditempat dia..adakah saya mampu bertahan seperti itu?? herm...

saya doakan dia kuat..sebab saya sangat sayangkan dia..dan sebab pengorbanan dia untuk saya tak terbalas rasanya..juga sebab dia yang mengajar saya erti hidup ini..saya tak tau apa yang saya mampu untuk bantu dia..tapi sedaya mampu saya akan cuba bantu..biar sikit asal ia bermakna..sebab saya tahu juga, dia letakkan harapan yang sangat tinggi kepada saya..

Ya Allah..sekali lagi hambaMu yang hina ini memohon..berikan hidayahMu untuk sekalian manusia..jangan Kau biarkan hamba-hambaMu ini dalam kegelapan mencari cahayaMu..suluhkan kami dengan cahayaMu yang mampu membantu kami mencari jalanMu untuk lebih mencintaiMu..bantulah kami ya Allah..

p/s> tak semua perkara perlu dikongsi kan..sebab kadang-kadang hanya Dia dan kita saja perlu tahu..

ya, sangat sakit memendam rasa..

berbicara dari hati ke hati dengan mama tersayang..mengingatkan saya tanggungjawab saya sebagai anak sulung..(T____T)

moga segalanya dipermudahkan..

bila mau meeting ni ek..hermmm

pembangunan insan in on the way..huhu

2 ulasan:

  1. waa ~ lawa laa bl0g dy ~
    huhu .. same nan n0oi .. tyme cuty ny rr .. ase gyle kite ny kne bgnt0ng kuat pd-Nya ! saat2 sujud .. saat2 t'ase dekt dgn Dye .. =.=

    BalasPadam
  2. tq..hehe

    mmg sangat kne bergantung pada dia..moga kite sme2 kuat dlm menempuh ujian Dia..(^_^)

    BalasPadam