Ahad, 24 Januari 2010

banyaknye keje..

Alhamdulillah Ya Rahman, syukran Ya Rahim atas semua nikmat yang Kau kurniakan..ampuni dosa kami..sesungguhnya kami hambaMu yang sering khilaf..ampuni kami..herm, aku baru saja usai menjalani kem bagi mahasiswa n mahasiswi apium np sem4..kem yang bermatlamatkan pemantapan ukhwah..agak bagus kem ni walaupon ada beberapa kekurangan..biasa la, mana ada kem yang benar-benar sempurna..anggap saja ini ujian..bukankah ujian tanda kasih sayangNya? (peringatan untuk dri sendiri)..

Aku tak nak bercerita panjang berkenaan perjalanan program, tapi aku mahu terus kepada apa yang aku dapat sepanjang program ini..Alhamdulillah, aku diperingatkan kembali berkenaan tanggungjawab dakwah..sesuatu yang sering aku lupakan..semoga aku terus istiqamah bermujahadah dijalanMu..ampunkan aku ya Allah..

dan pemergian aku dan sahabat-sahabatku terutamanya sahabat majmuah 8 bersama-sama dengan assignment mutalaah yang perlu dihantar ahad ini..dan kerana itu, kami banyak menumpukan kepada assignment itu berbanding mendengar..tapi bukan bererti kami tiada di situ..kami ada, cuma kami agak kurang dalam menyertai sepenuhnya ketika slot ceramah..maaf..

minggu ni, minggu bagi kami menghantar segala tugasan yang diberikan dan memulakan gerak kerja tuk projek koku nanti..semoga Allah memudahkan urusan kami..ameen..

kini, aku terfikir betapa nikmatnya nikmat masa lapang itu..benarlah hadis nabi yang berbunyi rebut lima perkara sebelum 5 perkara..dan antaranya..masa lapang dan masa sempit..namun kita manusia yang seringkali lupa untuk bersyukur atas nikmat masa lapang itu..seringkali melakukan perkara kurang berfaedah..ampuni kami ya Allah..pening sungguh,.

p/s : mutalaah dan antar..tinggal yang len lak..banyak sangan mende kene pk..pening..

BUMI - Bina Ukhwah Mahasiswa Islam..bez gak kem ni..1st time dapat makan mee rebus ngn sardin..nak tak nak telan je..

kecewa dengan segelintir mereka..biarlah kami je tahu..yang penting disini, pemimpin itu di perhati..

aku bersajak di BUMI..setelah sekian lama meninggalkan dunia penyajakan(betul ke eja perkataan ni?? ah, lantakla)..

rindu sangat ngan umah..menghitung hari nk balik..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan