Sabtu, 27 Ogos 2011

terasa sebak..

Assalammualaikum..

hari ni hari terakhir saya bekerja..sudah mahu pencen dari bekerja disini bak kata teman saya (^^,)..dan kenangan dan pengajaran disini akan sentiasa terpahat di hati..

oh, kenapa tiba-tiba terasa sebak?

saya tiba-tiba terasa mahu menangis..mengenangkan betapa lalainya diri ini dalam usaha merebut cintaNya..mengenangkan masa-masa yang telah saya lalui selama ini kurang dimanfaatkan sebaiknya..

sebak kerana bulan rahmat yang hanya datang setahun sekali ini bakal pergi..bulan yang penuh barakah buat hambaNya yang mengerti..persoalan dihati, apakah telah dimanfaat sebaiknya kedatangan bulan yang dinanti ini?

Rasulullah bersabda :

“Apabila telah tiba Ramadan, dibuka pintu-pintu syurga dan ditutup semua pintu neraka dan diikat semua syaitan”.(HR Imam Bukhari, Muslim, Nasai’e, Ahmad dan Baihaqi);

Allah, betapa istimewanya bulanMu ini..tapi seringkali di sia-siakan..ampunkan hambaMu ini..moga ramadhan ini membawa suatu perubahan kepada kami..dalam usaha kami menujuMu..

Allahurabbi..kami memohon agar mampu ditemukan lagi bulan rahmat ini untuk akan datang..memohon agar diterima segala amalan dan ibadah yang telah kami lakukan untukMu..ampunkan dosa kami ya Rahman..sesungguhnya kami termasuk dalam orang-orang yang kerugian apabila segalanya ditolak olehMu..tiada yang diharapkan dalam kehidupan ini ya Illahi melainkan rahmat dan keredhaanMu semata..

rambu-ramadhan

wahai ramadhan..kunjunganmu pada kami kali ini suatu rahmat buat kami..moga tahun mendatang kita bersua lagi..moga kehadiranmu ini menjadikan kami lebih dekat padaNya..selamat tinggal ramadhan..selamat datang syawal..

duhai ramadhan..kedatanganmu dinanti..pemergianmu ditangisi..

p/s : selamat hari lahir buat adik sayang saya ain najihah..moga Allah merahmati..best of luck SPM mendatang..:)

hari terakhir di kedai..sangat seolah-olah tiada customer..dan hari terakhir on9 disini ^^

esok balik kampung :)

muhasabah diri buat hati yang leka…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan