Khamis, 23 Jun 2011

pesanan buat semua

Assalammualaikum..

saat ini saya sedang bekerja..hehe..sempat lak berblog..gara-gara tiada customer..jadi, saya mengambil masa yang ada ini untuk berkongsi sesuatu..berharap agar ia memberi makna kepada semua ^__^

ok, pesanan ini berbeza..saya khaskan buat wong jowo nang malaysia..eheh..orang jawa di malaysia..oh, saya orang jawa..tapi saya agak kurang mahir dalam bercakap..untuk faham boleh la..hehe..

pesanan ini dibuat oleh datuk dr Fadzilah Kamsah..sumber saya temui ini di facebook..saya ditag oleh kawan jawa saya..cik feekha..^__^

jom baca…:)( sila baca dalam nada jawa ye)

Islam-Is-The-Way-Of-Life

As salam wahai konco-konco karo sedulur. Mogo di paringi waras. Wong sing apik, hati ne mulio, mikir sing bening, ngomong sing bener, nolong wong susah, sedekah sing okeh dan ikhlas. Orak nyusah ke wong lain, kerjo ne kenteng, urep pe menyumbang, mati ne akeh wong kangen. Mogo doso di ampuni Pengeran.

Terjemahan daripada Bahasa Jawa ke Bahasa Malaysia

As salam para sahabat dan keluarga semua. Semuga anda semua sihat sejahtera. Orang yang baik hatinya mulia, fikirannya bersih, berkata yang benar, membantu orang yang susah dan banyak bersedekah dengan ikhlas. Mereka tidak menyusahkan orang lain, kuat bekerja, hidupnya banyak berbakti, matinya amat di rindui. Moga segala dosa kita di ampunkan Allah SWT.

semoga bermanfaat :)

p/s : sudah selesa bekerja..:)

semoga dipermudahkan urusan..ditunda lagi..

bila la nk siapkan ni..adeh…

cepatlah masuk study balik…sudah rindu zaman study saya..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan