Ahad, 11 Julai 2010

sesuatu tentang itu..

salam ukhuwah..

baru selesai minggu haluansiswa UM yang pelbagai cerita..
sedih bercampur lega saat ini..
sedih kerana terkenangkan hadis nabi yang lebih kurang ini
"“Sesungguhnya Islam dimulai dalam keadaan asing dan akan kembali asing sebagaimana awalnya, maka thuuba (beruntunglah) orang-orang yang asing” (HR Muslim).
dan aku sudah melihat keadaan itu di sekeliling ku ini..
alangkah indahnya andai islam itu diadaptasi di mana-mana..
sungguh, aku rindu saat dulu..
islam dipegang teguh..
syariat itu dilaksana sebaiknye biar ada yang tidak boleh diteruskan..
aku senang waktu itu..
Ya Allah, aku mohon agar kegemilangan islam itu mampu diteruskan lagi spertimana gemilangnya islam di zaman Rasulullah dulu..

dan aku lega..
lega kerana segalanya selesai..
aku akan meneruskan langkah utk terus belajar lepas ni..
semoga hati ku terus ditetapkan untukNya, demiNya dan hanya kerana Nya..
aku selalu berdoa agar langkahku tetap untuk menuju Dia...
Ya Allah, hambaMu ini hidup untuk keredaanMu..
bantulah hambaMu ini..

p/s : chears yg mcm2..
sokong kata-kata syis..kekuatan itu bukan hanya dapat dari chears saja, tapi dalam solat jemaah juga kita mampu dapatkan..

isnin ni bermula kelas pertama..

memikirkan hari2 yang bakal dilalui di UM........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan