Selasa, 3 Julai 2012

sudah pertengahan rupanya

Assalammualaikum..

tersangat la lama sudah saya tak mengupdate cik belog ni..last update saya adalah pada hujung tahun lepas..dan update saya hari ni adalah pada awal julai..fuhh setengah tahun saya tinggalkan belog bersawang tanpa isi..hehe..

sepanjang setengah tahun ni..macam-macam cerita dah saya lalui..pengalaman-pengalaman yang ditakdir Illahi dalam mematangkan diri semakin banyak ditempuhi..kisah-kisah hati yang menjadi kenangan juga disusuli..bersama mereka yang Allah pinjamkan untuk berkongsi cerita suka duka..keluarga yang tercinta..sahabat-sahabat istimewa dan dia..Alhamdulillah  :)

habis satu semester baru saya terfikir untuk menulis disini..memang semester 4 lepas adalah semester yang agak sibuk bagi saya..eheh..dan semester yang agak kurang kerajinan untuk saya menulis..harapnya selepas ni saya akan rajin sedikit :P

sekarang sedang cuti semester..tapi cuti saya adalah short semester untuk kelas b.i..sengaja diisi untuk memenuhi ruang cuti yang ada..sekurang-kurangnya saya ada sesuatu untuk difikirkan waktu cuti ni..walaupun bersusun agenda untuk difikir selain kelas b.i tu..pheww..

eheh..sudah kehabisan idea untuk bercerita..mungkin selepas saya mula kerajinan ini..akan banyak cerita dari saya..(harap-harapnya :P )

sebelum habis..saya mahu promote satu majalah baru yang bakal terbit bulan julai ini..insyallah.majalah hasil gabungan penulis muda untuk menyebarkan dakwah dan ilmu kepada pelajar sekolah..

288099_4042705747212_403659489_o

ini saya qoute dari encik editor majalah..

Tak lama lagi, Majalah REBORN akan terbit. Sedikit pengenalan, REBORN adalah satu usaha kami untuk menyampaikan dakwah kepada remaja-remaja di sekolah menengah melalui medium penulisan.

Terdapat beberapa pengisian yang menyentuh tentang feqah, hal-hal agama, kecemerlangan pelajar, motivasi, isu-isu semasa di dalam dan luar negara, kaunseling, tutorial, komik dan beberapa lagi slot yang akan dimuatkan.

Dan konsep kami adalah 'Memberi'. Di mana majalah ini dijual kepada pelajar dengan harga semampu yang mereka boleh. Jika 10sen mereka mampu, kami jual dengan 10sen. Jika RM1, atau RM2 mereka mampu, harga itu yang kami jual. Tiada keuntungan dunia yang diperoleh. Untung akhirat ada.

Jadi dengan ini, kami dengan rendah diri meminta sedikit sumbangan dari anda semua supaya majalah ini dapat diterbitkan dengan berkala dan konsisten. Sumbang RM1 pun sudah mencukupi. Dari RM1 tu, insyaAllah akan menjadi RM700 pahalanya.

Surah Al-Baqarah ayat 261 bermaksud: Bandingan (derma) orang-orang yang membelanjakan hartanya pada jalan Allah, ialah sama seperti sebiji benih yang tumbuh menerbitkan tujuh tangkai; tiap-tiap tangkai itu pula mengandungi seratus biji. Dan (ingatlah), Allah akan melipatgandakan pahala bagi sesiapa yang dikehendakiNya, dan Allah Maha Luas (rahmat) kurniaNya, lagi Meliputi ilmu pengetahuanNya.
Jika ada yang berminat untuk menderma, hubungi saya di mesej. Terima kasih banyak-banyak.

~kita mudahkan urusan agama Allah..Allah akan mudahkan urusan kita..xgitu? :)

p/s : entri pertama untuk 2012..*sigh

banyak misi cuti ni..moga dipermudahkan semuanya..

menunggu cik syibrah hujung minggu ni… :)

bersyukur ada dia yang sentiasa ada untuk berkongsi rasa..terima kasih untuk 1412..moga dipermudahkn langkah seterusnya ^___^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan