Khamis, 14 April 2011

buat yang teristimewa

Assalammualaikum..

sekarang sudah tengah malam..dan saya masih belum ngantuk seusai menyiapkan assgment terakhir yang sudah pun dihantar..mengonlinekan diri dan meninjau-ninjau apa yang best.

dan saya terjumpa ini..lagu yang menyentuh jiwa..saya khaskan lagu ni buat mama tersayang saya..

“kaulah ibuku, cinta kasihku..

terima kasihku, takkan pernah terhenti..

kau bagaikan matahari yang selalu bersinar..

sinari hidupku dengan ketaatanku..”

lagu ini mengingatkan saya kepada pengorbanan yang diberikan kedua ibu bapa saya terutama mama saya..saya bangga punya mama seperti beliau..banyak membantu, mendidik dan menyayangi saya dalam proses saya belajar untuk menjadi manusia yang terbaik disisiNya..

mama saya seorang yang sangat memahami..beliau akan sentiasa menyokong apa saja yang dilakukan oleh anak-anak nya yang beliau yakin akan memberi kebaikan untuk anak-anaknya..saya seorang yang sibuk berurusan di luar terutamanya urusan program..apa saja urusan yang saya lakukan, pastinya mama saya akan membantu setakat mana yang terdaya..beliau tidak pernah menghalang saya untuk turun berprogram bila saja saya diperlukan untuk berprogram..malah turut membantu sedikit sebanyak..

dulu masa saya kecil, saya hanya menyanjung 2 insan dalam hidup saya..mama dan abah saya..bahkan matlamat hidup saya juga pasti ada kaitan dengan mama abah saya..dan kini juga matlamat itu masih ada..matlamat apa? biar hanya saya yang tahu..hehe..

menyelusuri setiap saat saya menjadi anak kepada mama dan abah saya, bermacam pengorbanan diberikan kepada saya..dan kerana pengorbanan mereka inilah, saya menjadi seperti ini..alhamdulillah..sesungguhnya saya sangat menyayangi mereka..dan saya akan terus berbakti kepada mereka selagi mana hayat dipinjamkan oleh Illahi..

“ya Allah, sayangi kedua ibu bapaku..berikan mereka kasih sayang dan cintaMu..limpahkan maghfirahMu kepada mereka, keluargaku dan sekalian umat Islam sekaliannya..sesungguhnya hanya padaMu tempat memohon dan mengharap keampunan”

terima kasih mama abah..akak sayang mama abah

love Pn Rominah & En Misron ^___^

p/s :esok saya akan bergerak ke johor..kawan-kawan mohon doanya ya..

commit 11 menanti..exam juga menghitung hari..semoga Allah memudahkan segala urusan..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan