Sabtu, 1 Januari 2011

here come 2011

assalamualaikum

2010 sudah pun melabuhkan tirainya..lembaran 2011 pula menyapa..saya sangat suka tarikh untuk permulaan tahun baru ini 1.1.11..unik kan..saya berharap semoga tahun ini juga seunik tarikh permulaannya..dan berharap berlaku keajaiban kepada saya..mungkinkah putera idaman saya akan memunculkan diri? haha angan-angan saja ye (gara-gara menaip sambil menonton enchanted..hehe)..

rumusan saya untuk tahun 2010..herm, banyak perkara baru yang saya terokai..dan perkara baru itu satu pengalaman bermakna untuk saya gunakan bagi perkara baru yang lain pula..azam saya untuk tahun yang baru ni? saya mahu jadi seorang yang terbaik untuk orang disekeliling saya..terutamanya untuk keluarga saya..dan pastinya terbaik untuk Dia dan dia yang tak diketahui siapa..huhu

bila masuk tahun baru bermakna umur semakin meningkat..bermakna saya sudah dikategorikan dalam umur 12 tahun(sila terbalikkan sendiri ye..hehe)..walaupun tarikh sebenar untuk saya mencapai umur tu lambat lagi..bak kata mama saya..law kawen ni dah beranak pinak..haha..oh mama, anak mu ini maseh mahu hidup membujang untuk kejar cita-cita dulu..hehe..bila umur meningkat, maka matang perlu ada..terutama sekali matang dalam menghadapi ujian hidup..sebab hidup bukan macam fairytale yang berakhir dengan “and finally they live happily ever after”..dan sebab ujian dan dugaan yang datang itu suatu rahmat dari Dia..tanda kasih sayangNya..oh sungguh beruntung kamu yang diujiNya..

saya berharap apa saja yang saya lakukan adalah untuk Dia..dan cinta kepada Dia semakin dalam..bermakna, saya perlu mujahadah untuk ke arah itu..maka saya mahu jadikan 2011 suatu titik positif untuk saya sampai kepada harapan-harapan saya..insyaallah..usaha kuat wahai diri (^___^)..

oh ya, penutup tirai saya untuk tahun 2010 adalah bermain air di sungai congkak bersama cik teha di sungai congkak..sangat hepy masa tu..dan eksperimen cik teha untuk menegakkan batu menyedarkan saya bahawasanya..sesuatu yang mustahil itu adalah tidak mustahil untuk diatasi..yup..i belive impossible is possible to overcome (tetbe masuk lagu miss delta pulak..eheh)..

DSC00806

Pinky gurl (^__^)

DSC00821

cik teha bersama hasil karya agungnya..hehe

dan permulaan tahun ini pula saya berjalan bersama cik nadzeerah, teman saya semasa sekolah rendah..oh, sangat lama tak berjalan bersama..sepanjang jalan kami berborak..saya heppy (^___^)..tapi hari ni saya terlupa bawa bloggie, maka ia tergambar dalam memori saya saja la..hehe..oh ya, cik nad sayang..ada reunion lagi please ring me k..wanna join this time..

alhamdulillah untuk semua nikmat yang Kau kurniakan ya Allah..ku mohon agar nikmatMu ini mendekatkan aku kepadaMu..untuk tahun mendatang ini, kurniakan kasih sayangMu kepada sekalian hambaMu ya Allah..ku mohon agar Kau melimpah rahmatMU buat sekalian umat Islam terutamanya mereka yang aku sayang…dan hambaMu ini berharap semoga segala urusan umat muslini dipermudahkan ya Rahman..ameen

p/s : enset masuk air..hadiah taun baru..huhu (T______T)

alhamdulillah, deposit tempat sudah selesai..

malasnye nk balik kolej..

bila la result saya nak keluar ni..adeh..

duit oooo duit..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan